Mivel utakról beszélünk, bárhogy is emlékezzünk közlekedésünk történetének mai dátumára. Nem ismert, hogy a barlangi időkben hogyan szabályozták a forgalmat, valószínűleg akkor még nem voltak közlekedési rendőrök, és szabadabb volt a forgalom az utakon. Főleg Moszkvában. Viccek, poénok, de egy ilyen egyszerű kérdés – hogyan történhetett meg, hogy egyesek a jobb oldalon, mások – a bal oldalon vezetnek, elég sokáig gyötört. És a mai randevú lehetővé tette, hogy végre véget vessek Y-nak.

Kiderült, hogy minden nagyon egyszerű: a jobb oldali közlekedés az utakon spontán módon kezdett kialakulni, ami elsősorban az emberi fiziológiának volt köszönhető, a különböző kezek ereje és ügyessége közötti jelentős különbségnek a nehéz lovas vezetés módszereiben. több ló által vontatta kocsik. Az érintett személy sajátossága, hogy a legtöbb ember jobbkezes. Szűk úton haladva könnyebb volt a kocsit jobbra, az út szélére irányítani, jobbal, vagyis erősebb kézzel húzva a gyeplőt a lovakat tartva. Valószínűleg ezért alakult ki először a hagyomány, majd az utakon való áthaladás norma. Ezt a normát végül a jobb oldali közlekedés normájaként rögzítették.

A jobb oldal kényelme érdekében a következő körülmények voltak kivételek:

Lovagláskor. Ebben az esetben a jobb kéz feltűnő helyzetben van a szembejövő versenyzőhöz képest. Ezenkívül kényelmesebb a lovat bal oldalra szerelni, mivel ebben az esetben az övre felfüggesztett fegyver nem zavarja a leszállást.

Többüléses kocsin lovagolni. Ebben az esetben a sofőr a jobb oldalon lévén nem fogja ostorral megütni az utast. Sürgősségi átkelőnél is eltalálhatja a jobb oldalon lévő lovakat. A kocsik elterjedése a közúti forgalomban okozta a régi Britannia baloldaliságát.

Oroszországban még a középkorban a jobb oldali közlekedés szabálya spontán módon alakult ki, és természetes emberi magatartásként figyelték meg. 1709-ben I. Péter dán követe, Just Yul azt írta, hogy „Oroszországban mindenütt bevett szokás, hogy a szekerek és szánok, amikor találkoznak egymással, jobbra tartva elhajtanak”.

Szóval ezt végül Erzsébet Petrovna császárné javította ki ezen a napon - 1752. február 5. Rendeletet adott ki a jobb oldali közlekedés bevezetéséről az orosz városok utcáin a kocsik és taxik számára.

Annak ellenére, hogy hazánkban a mai napig pontosan ez a módja az utakon való közlekedésnek, vannak általánosan elismert kivételek, amelyekből nem is olyan sok:

Először is, május 9-én a Vörös téren két nyitott ZIL jármű közlekedik bal oldali forgalomban.

Másodszor, Moszkvában van egy bal oldali forgalmú csomópont a Leskova utcában.

Harmadrészt a Fontanka folyó töltése Szentpéterváron, ahol a forgalom oldalait a folyó választja el.

Nos, a kirándulás végén megállapítható, hogy a jobb és bal oldal használatának különbségei az egyes országokban nem korlátozódnak a jármű- vagy gyalogosforgalomra. Különböző oldalakról például teheneket és más tejelő állatokat fejnek: a tehenek Oroszországban - a jobb oldalon, és Közép-Ázsia országaiban - a bal oldalon. Így mindenben igazunk van. És ők... nem.

A meglepő ok, amiért egyes országok az út bal oldalán közlekednek... Meg fogsz lepődni, de kiderül, hogy a kardokhoz kapcsolódik. Komolyan!

A világ lakosságának körülbelül 65 százaléka a jobb oldalon, a maradék 35 százalék a bal oldalon vezet. Mi okozta? Többnyire az összeomlott Brit Birodalomról és a lovagok kardjairól szól az egész. A következő videóban legalábbis így lesz elmagyarázva.

A középkori lovagok megadták az alaphangot

Ahogy a Carfection videó a modern autóutakon való mozgás több polaritásának problémájáról beszél, „a bal oldali elhaladás fogalma” a középkorból jött hozzánk, amikor az emberek elkezdtek kardot viselni a bal oldalon. Ha két felfegyverzett férfi karddal, hüvelyben egy nem túl széles úton haladt, akkor az övükben lógó kardjuk egymásba ütközhetett.

Apróság persze, de a gazdagon díszített hüvely karcolódhatott, díszelem leszakadhat róluk stb. Ez nemcsak kellemetlen volt, de akár konfliktusok okává is válhatott, így a Foggy Albionban inkább egy kimondatlan szabályt fogadtak el: ragaszkodunk a bal oldalhoz, és nem lesz gond.

Mivel a britek rendkívül konzervatívak, a hagyományt először a lovasok követték, majd átterjedt a lovak által vontatott városi taxikba, majd valamivel később a vonatokra és az autókra is.

A gyarmatosítás kiterjesztette a bal oldali forgalmat


Gondoljunk most a bal oldalon vezető leghíresebb országokra: Írország, Ausztrália, Új-Zéland és India közöttük. Mi bennük a kozos? Mindegyik brit gyarmat volt. Ezért furcsa lenne, ha ezeknek az országoknak eltérő mozgási iránya lenne.

De mi a helyzet Japánnal? Ott is „fordítva” mennek. Japán persze soha nem volt a Brit Birodalom része, de a britek segítettek a szigeten a vasúthálózat kiépítésében, így a bal oldali közlekedés ebben az országban is megszokottá vált.

A statisztikák szerint általában 65% az autósok a világon úgy haladnak, mint Oroszországban, jobbra tartva. 35% , illetve ilyen vagy olyan okból a bal oldalon vezessen. Ez egy pillanatra, 2,5 milliárd ember . És mindegyiket így vagy úgy Nagy-Britannia befolyásolta! Valóban, volt egy nagy ország, amely a világ 1/3-án terült el...

Még egy vélemény

Sok keleti iskola a jobb és a bal oldal közötti különbséget a női és a férfias közötti különbségként írja le.

érzelmi egészség

Az agy két féltekére oszlik bal és jobb amelyek egészen más hatással vannak az emberi szervezetre.

A bal félteke vezető emberekáltalában logikusak, racionálisak, jól beszélnek és gyorsan gondolkodnak. Az információkat szekvenciálisan dolgozzák fel, részenként tanulmányozzák, és csak ezután adják össze a megszerzett tudást egy koherens képbe.

Emberek vezető jobb agyféltekével,általában olyan látnokok, akik intuitív módon dolgozzák fel az információkat. Először a nagy képet rögzítik, és csak azután mennek bele a részletekbe. Ráadásul introvertáltabbak és érzékenyebbek, különösen a fényre, a hangra és a kritikára.

Oktatási rendszerünk a fejlett bal agyféltekével rendelkező gyermekekre összpontosít, mert könnyebben tanítható lineárisan gondolkodnak. Jobb agyféltekés gyerekek kevésbé alkalmazkodnak, mert hajlamosak vizualizálni, és vizuális képekre van szükségük, hogy megértsék ezt vagy azt az elméletet. Emiatt gyakran figyelemzavart vagy figyelemhiányt diagnosztizálnak náluk. Az ilyen gyerekek azonban egyszerűen másként tanulják meg az anyagot, és ha ilyen lehetőséget kapnak, akkor nincs probléma a tanulással.

Amikor az agytörzs átjut a gerincvelőbe, a koponya tövében lévő idegek, amelyek a két féltekéből nyúlnak ki, keresztezik egymást. Ennek eredményeként testünk jobb oldala a racionális, logikus részhez, a bal oldala pedig a kreatív tulajdonságokhoz és érzésekhez kötődik. A logikai képességeknek azonban semmi közük ahhoz, hogy melyik kéz - bal vagy jobb - dominál. Úgy tűnik, egyáltalán nem számít. Elég sok a balkezes művész, de a balkezes teniszezők aránya is magas!

A test bal és jobb oldala

Sok keleti iskola írja le különbség a jobb és a bal oldal között, mint a különbség a női és a férfias között, Yin és Yang. Ez nem a nemről szól, hanem azokról a férfias és női tulajdonságokról, amelyekkel mindannyian rendelkezünk. Ha ezt az elvet a gondolkodó nyelvére alkalmazzuk, akkor elkerülhetetlenül összefüggést találunk a test egyik oldalán fellépő problémák és a megfelelő elv egyik vagy másik aspektusához kapcsolódó belső konfliktus között.

A test jobb oldala férfiaknál és nőknél egyaránt a férfias elvet tükrözi. Felelős az önmegadás, az uralkodás és az önérvényesítés képességéért. Lényünknek ez az a tekintélyelvű és intellektuális része, amely a külvilággal kapcsolatos:

  • munka,
  • üzleti,
  • verseny,
  • társadalmi státusz,
  • politika és hatalom.

Férfiaknál és nőknél egyaránt a test jobb oldala jelenti a kapcsolatot a belső férfias princípiummal.

Problémák a jobb oldalon férfiaknál A férfias tulajdonságok kifejezésével, a család iránti felelősséggel, a munkahelyi versenyzés nehézségeivel, az önbecsülés hiányával vagy a szexuális irányultsággal kapcsolatos bizonytalansággal kapcsolatos konfliktust jelenthet. Női jobb oldal tükrözi az anyaság és a karrier közötti konfliktust, azt a nehézséget, hogy önbizalmat és magabiztosságot tanúsítsanak egy olyan pozícióban, amelyet általában férfiak töltenek be. Egyes anyáknak intenzíven kell fejleszteniük a férfi oldalt, táplálniuk kell a családot, döntéseket hozniuk, ami belső konfliktusokhoz is vezethet.

Kívül, a jobb oldal a férfiakkal való kapcsolatokat tükrözi: apával, testvérrel, szeretett személlyel, fiával – és minden konfliktussal, ami ezekhez a kapcsolatokhoz köthető.

Példa erre Ellie sorsa, aki enyhe jobb oldali zsibbadás panaszaival fordult hozzám, ami serdülőkora óta kísértette. Gyerekként igazi kisfiú volt. A beszélgetés során kiderült, hogy a zsibbadás nem sokkal azután jelentkezett, hogy édesapja sürgető vágyát fejezte ki, hogy igazi hölgy váljon belőle, és tanuljon meg titkárnőnek, miközben Ellie csak az volt, hogy katonai pilóta legyen.

Emiatt meg kellett szakítania az asszertivitását, pontosabban meg kellett szakítania a kapcsolatot ezzel a részével, amely a betegséget, nevezetesen a jobb oldal zsibbadását okozta. A gyógyuláshoz Ellie-nek meg kellett bocsátania apjának, amiért rákényszerítette az akaratát, teljes mértékben hinnie kellett önmagában, hogy követhesse saját vágyait, és újra felélesztenie kellett önmagának ezt az elfojtott, fel nem ismert részét. Amikor utoljára láttam, pilótának tanult, bár nem katonainak.

A test bal oldala férfiaknál és nőknél egyaránt a női elvet tükrözi. Segítséget kérni, elfogadni, engedelmeskedni, táplálni és gondoskodni másokról, kreatívnak, művészinek lenni, meghallgatni és bízni saját bölcsességében. Ez az oldal a reflexió és az intuíció otthonával és belső világával kapcsolódik össze.

A férfiaknak problémái vannak a bal oldallal tükrözik a nehézségeket a törődés és érzékenység megnyilvánulásával, a sírás képességével és saját érzéseik kimutatásával, saját kreatív lehetőségeik, intuíciójuk és belső bölcsességük felé fordulással. A fiúknak gyerekkoruk óta azt mondják, hogy a bátor férfiak nem sírnak, ezért oly sok felnőtt férfi soha nem kerül kapcsolatba érzékeny, empatikus oldalával.

Nőknél a bal oldal tükröződik problémák a kiszolgáltatottság, a nőiesség kifejezésével, a törődés és az anyai érzések megnyilvánulásával, az érzékenység és a felelősség konfliktusával.

Kívül, a bal oldal a nőkkel való kapcsolatokat tükrözi: anya, nővér, szeretett személy, feleség, lánya – és minden konfliktus, amely ezekhez a kapcsolatokhoz köthető.

Jenny Britton masszázsterapeuta ezt írja:

„David azért jött be egy masszázsra, hogy alsó hátfájásra panaszkodott a bal oldalon. Amikor elkezdtem masszírozni a hátát, mesélni kezdte, hogy most mondott le egy esküvőt, aminek két hónap múlva kellett volna lennie. Az esküvő napját már kitűzték, a ruhát varrták, és házat is vettek a menyasszonnyal. David azt mondta, hogy szívesen élne tovább vele, de ő ragaszkodott az esküvőhöz vagy a teljes szünethez. David úgy döntött, hogy szakít, és ez egyáltalán nem volt könnyű. Háta - a bal alsó sarokban, az érzelmi támogatás / jogainak védelme / nőkkel való kapcsolat zónájában - feszes és feszült volt. Elmondása szerint az anyjával való életből azonnal átköltözött a menyasszonyhoz, és csak most jött rá, mennyire meg kell állnia a saját lábán.

07.04.2010, 13:17

Számomra jelenleg nagyon érdekes a téma :)) Furcsa vita ihlette a "Gyerekek egytől háromig" rovatban. Lehet, hogy a megfelelő emberek a szálból beugranak ide, hogy elmondják véleményüket)))

Van egy olyan megingathatatlan szabály az ókorból (amint azt egyes elvtársak biztosítják) - az út, ösvények, folyók jobb oldalán csak a jobb oldali forgalom sorrendjében szabad haladni. Nemcsak autóval, hanem gyalog, és láthatóan úszva is. :)
Érdeklődnék, ki ért és tud ilyen gyalogos közlekedési szabályt? Valóban rossz forma és bizonyos KRESZ-szabályok megsértése az út bal oldalán sétálni?
Itt sétálok az út közepén: 001:, de kiderül, hogy az emberek nem tudják, mit gondolnak rólam! Természetesen sokat tanultam magamról az LV-n: 065:, de az, hogy én is az út rossz oldalán járok, nagy hír volt számomra! Egyáltalán rossz vagyok :fifa:

07.04.2010, 13:20

A balkezes gyalogosok összezavarnak és félrevezetnek :)) Komolyan. Néha elfogynak.:073:
De ez nincs sehol leírva, szerintem ez egy kimondatlan szabály.

macska zöld

07.04.2010, 13:20

Igen, a jobb oldalon. :)) És sokan pontosan így járnak: 073:

07.04.2010, 13:22

A metróban egyébként kifejezetten együtt érzek a "baloldali" emberekkel. Mindig lesz kaki retek, ami torlódást okoz: 073:

~ Vasilisa~

07.04.2010, 13:23

07.04.2010, 13:24

07.04.2010, 13:26

valahogy automatikusan... ha felém megy az ember, akkor jobbra lépek, különben sokáig táncolhatsz az út közepén szinkronban egy irányba haladva :)) és akkor mi a különbség, hogy hogyan menj ha nem zavarsz senkit? :) nem formációban járunk ... csak ha egyedül mész az emberáradat felé, akkor valószínűleg mindenkinek lesz valami kellemetlensége :)

07.04.2010, 13:28

igen, a jobb oldalon vagyok. Általában az áramlás így megy. Természetesen nincs ilyen szabály, de úgy tűnik, ez így elfogadott. És amikor egy forgalmas utcán a patakban kóborol a forgalommal szemben, előfordul, hogy bosszantó.

07.04.2010, 13:28

Oda megyek, ahova kényelmes. Valamikor hallottam ilyesmit, de nem hiszem, hogy a mai időhöz van köze, hanem konkrétan a városhoz.

07.04.2010, 13:29

Ha az úttesten kell sétálni, de nincs gyalogos zóna, akkor balra. Törvénytisztelő vagyok :fifa:

ragaszkodom a jobb oldalhoz. Amikor babakocsival sétálok, az ösvény közepén sétálok, ha meg kell válnom egy másik babakocsitól, ismét jobbra fordulok.

07.04.2010, 13:29

kényelmes, ha balra jársz, menj :)) a szabályok ezt nem szabályozzák
minden a vágyától függ

De itt úgy vezetem a gyereket kézen fogva, hogy mindig a gyerek és az úttest között vagyok, pl. ha a bal oldalamon van az úttest, akkor a jobb kezemmel fogom a gyereket és fordítva
a férjem tanított erre

Watakushi

07.04.2010, 13:30

07.04.2010, 13:30



07.04.2010, 13:31

Ez egy kimondatlan szabály. El tudod képzelni, milyen kaotikus tömeg lenne, ha mindenki úgy menne, ahogy akar. Ez elvileg a nagyvárosokra vonatkozik. Különösen szembeötlőek azok a babakocsis anyukák, akik szembemennek a mozgással. Hányszor majdnem leütöttem őket (nem szándékosan).

07.04.2010, 13:31

Hazánkban jobb oldali közlekedés.
A kocsi jobb oldalán vezetek.
A jobb oldali járdán sétálok.
A medencében a megfelelő kötélbe kapaszkodva úszom.
Könnyebb így élni.

Thaiföldön az ellenkezőjét tenném.

07.04.2010, 13:32

07.04.2010, 13:33

Nemrég volt már ilyen téma. A lányt felháborította az aktatáskás muschshchina, mindig jobbra ment... kényelmetlenül érezte magát.

07.04.2010, 13:34

azon az oldalon sétálok, amelyiken a gyalogos forgalom az általam kívánt irányba halad (gyakrabban jobbra halad)
Nem a gyalogos forgalomról beszélek, nem a metróról. Nem vagyok őrült, hogy a tömeg ellen lökjek.
A meglehetősen zsúfolt gyalogösvényekről beszélek, ahol például az emberek laza sétákat tesznek a gyerekekkel. A nagymamák és nagypapák békésen sétálnak össze-vissza, az emberek a dolgukat intézik...

07.04.2010, 13:34

Kiderült, hogy ez nem is olyan kimondatlan. Most gugliztam, elemiben tanítanak obzh-ban.

Jobb oldali forgalomról beszélünk, amikor a járművek csak az úttest jobb oldalán haladnak.

A jobb oldali közlekedés Oroszországban történelmileg akkor alakult ki, amikor még léteztek lovascsapatok. Jobbra kellett tartaniuk, hogy ne ütközzenek.

A világ legtöbb országa a jobb oldalon halad. Néhány országban, például az Egyesült Királyságban, Ausztráliában, Indiában, Japánban és másokban balkezes. Vagyis a forgalom az úttest bal oldalán halad.

A jobb oldali forgalmú országokban, beleértve Oroszországot is, az úttesten való áthaladáskor először balra kell nézni, ahonnan a szállítmány halad, majd a középre érve jobbra kell nézni, miközben nem szabad megfeledkezni arról, hogy mit körül történik.

A jobb oldali közlekedést figyelembe véve a tömegközlekedés kialakítása.

Az utasok szállítóajtói a jobb oldalon vannak.

A jobb oldali közlekedés a gyalogosokra is vonatkozik. Sétáljon a járdán a jobb oldalon.

A "járda" szó franciául azt jelenti, hogy "a gyalogosok helye". Csak jobbra tér el a szembejövő gyalogosoktól.

És ha nincs járda, hova menjenek a gyalogosok?

Válasz: Útközben.

Az út széle is járda helyett út. Az út szélén járni veszélyes. Néha az autók lefelé haladnak rajta, ezért óvatosnak kell lennie, és időben el kell kerülnie a veszélyt.

Ha nincs járda, gyalogút, járda, akkor felnőtt kíséretében az úttest szélén egy sorban, a forgalom felé haladva lehet. Ekkor a sofőrök messziről látják a gyalogosokat.

Gyermekcsoport csak járdán és gyalogúton, ha pedig nincs, akkor az út szélén, de csak napközben és felnőtt kíséretében közlekedhet. Gyermekcsoportok nem járhatnak az úttesten.

07.04.2010, 13:35

Volt már hasonló téma.
Ha jól emlékszem a többség azt mondta, hogy van ilyen kimondott szabály;)

UPD: írás közben már válaszolt :))
Megölöm a lassú internetemet:feleség:

07.04.2010, 13:36

de a szupermarketekben nincs ilyen szabály? :)) egyébként tegnap, miközben egy terméket választottam (túl közel a polcokhoz), elkezdtem zavarni az embereket, akik szintén el akartak venni valamit, elköltöztek - azonnal mondták, hogy A folyosó közepén guggoltam, megakadályozva, hogy elmenjek :)) Megpróbáltam felszállni - Nem ment...

Rosszul integet! :))

Fedor bácsi

07.04.2010, 13:40

Határozottan a jobb oldalon. És az én gyerekem is ugyanolyan tanult. Hazánkban jobb oldali közlekedés.
Emlékszem szovjet gyermekkorom képeire a közúti szabályokról szóló oktatási könyvekben.
Egyébként, a szerző, ne gondolja, hogy a KRESZ csak a járművezetők számára létezik, a gyalogosok számára is elérhető.

07.04.2010, 13:40

Nem a gyalogos forgalomról beszélek, nem a metróról. Nem vagyok őrült, hogy a tömeg ellen lökjek.
A meglehetősen zsúfolt gyalogösvényekről beszélek, ahol például az emberek laza sétákat tesznek a gyerekekkel. A nagymamák és nagypapák békésen sétálnak össze-vissza, az emberek a dolgukat intézik...

Ilyenkor mindenki betartja a jobb oldali gyalogos módot is? És én, mint egy huligán, vándorolok, ahol vándorolok: 001:

Csak arról van szó, hogy a többség a jobb oldalon mozog, itt meg te ugyanazon az oldalon, és mindenki azt hiszi, hogy helyesen mozog... és hogyan lehet eltérni? :)

07.04.2010, 13:41

Rosszul integet! :))

Legközelebb a földbe ásom :))

07.04.2010, 13:43

Legközelebb a földbe fogok ásni :))

Ó, kényelmes! Kúszott a föld alá, és előbukkan a pulttal szemben, amire szüksége van! Szeretnék megtanulni ásni az Ozerkovsky O "kei!

07.04.2010, 13:44

de általában láttam egy ilyen helyzetet, egy babakocsis lány sétált a metróról, de még mindig havas volt, latyakos és két ösvény volt az úton, az emberek egyik irányba mentek, a másikon feléjük , az utak pontosan ugyanazok... szóval valamiért itt van a lány - aztán elindult a patak felé... és mindenki behúzódott a hóba és átengedte, és neki elég volt egy lépést mozgatnia a hintót jobbra és menj mindenkivel...

07.04.2010, 13:46

csak arról van szó, hogy a többség a jobb oldalon mozog, itt meg te ugyanazon az oldalon, és mindenki azt hiszi, hogy helyesen mozog... és hogyan lehet eltérni? :)

07.04.2010, 13:48

07.04.2010, 13:49

És messziről felmérem a helyzetet: 004: Általában nem megyek kosra. Mi van, ha én az út közepén sétálok, és a nagynéném az út közepén sétál felém? Akkor kinek van igazabb és helyesebb? :)

Nos, ha szerencséd van és különböző irányokba lépsz, akkor békésen szétoszlasz :)) és ha nincs szerencséd, akkor táncolsz egy kicsit :)

Fruza Markovna

07.04.2010, 13:50

07.04.2010, 13:50

És messziről felmérem a helyzetet: 004: Általában nem megyek kosra. Mi van, ha én az út közepén sétálok, és a nagynéném az út közepén sétál felém? Akkor kinek van igazabb és helyesebb? :)

A jobb oldalak eltérnek, mint az autók! :)

07.04.2010, 13:52

Ez az univerzum köldöke! Nem, nem így – AZ UNIVERZUM KÖNYVÉ!
Nincs semmi ellenem a babakocsis anyáknak és a gyerekeknek csak kézen fogva, ellenkezőleg, segítek, ugrálok, mozgok, emelek... De amikor szemtelenül tolják... Én a magasságom ellenére a babakocsijuk a szembejövőben. forgalom a Gyerekkoromban az aszfaltba gurulok. És kinek lesz ebből haszna? Anya? A gyereknek? Nekem?

Hát, nem erről beszélek, általánosságban, ő járt-ment, és semmi szörnyű nem történt, és én is beadnám, bár meglepődnék és morognék... Csak leírtam a helyzetet: ded: bárki elmehetne helyette, és a nagymama egy kocsival és egy vastag szemtelen férfival

07.04.2010, 13:54

Igen, valahogy ösztönösen igyekszem a jobb oldalon tartani, idegesítenek azok az emberek, akik közvetlenül a homlokomban mennek felém, és láthatóan azt gondolják, hogy most elkezdek vacogni az úton. A kerékpárosok dühösek, akiknek általában nem mindegy, melyik oldalon ülnek a dobon (annak ellenére, hogy a gyalogos zónának semmi köze hozzájuk): feleség: Dühöngnek a motorok, már a második éjszakára felpattanok az ordítástól , de ezt majd egy másik topikba írom :))
Csatlakozz a kerékpáros őrülethez! :) :)):))) Olyan vagyok, mint egy kaza, aki tőlük ugrik Engels és Lunacharsky mentén! :)

07.04.2010, 13:57

Csak jobbra megyek. Nagyon feldühítik azokat az embereket, akik az áramlás ellen vannak, és különösen a metróban.
Például még a zebrán is gyakran nyilakat rajzolnak, amelyek mentén a zebra melyik része mentén kell haladni egyik vagy másik irányba. De vannak még hülyébbek is, akik nem értenek a lövészekhez.
Az autók nem úgy vezetnek, ahogy akarnak.
És mi lesz akkor, ha mindenki úgy jár, ahogy akar, és ahol akar? Mi lesz egy ilyen Brown-mozdulatból?
plusz sok

07.04.2010, 14:00

A jobb oldalak eltérnek, mint az autók! :)
gyyy, de azt hittem, hogy a bal oldalt kell használni))) nos mivel állítólag jobbos a forgalmunk, akkor frontális ütközésnél a jobb oldalra kell lépni... ó, gyalogos tudomány nehéz nekem! Itt mindenféle szemetet csináltak az iskolában, és most szégyen vagyok: szerelem:

Fruza Markovna

07.04.2010, 14:01

Csatlakozz a kerékpáros őrülethez! :) :)):))) Olyan vagyok, mint egy kaza, aki tőlük ugrik Engels és Lunacharsky mentén! :)

A pimaszoknak különösen azt tanácsolom, hogy rúgjanak :)) ...és fussanak, amíg ki nem másznak a fémhulladékuk alól, messze leszel :)) Bár nem futhatsz, hanem zuhanni és üvölteni, hogy lelőtted.. .

07.04.2010, 14:04

A pimaszoknak különösen azt tanácsolom, hogy rúgjanak :)) ...és fussanak, amíg ki nem másznak a fémhulladékuk alól, messze leszel :)) Bár nem futhatsz, hanem zuhanni és üvölteni, hogy lelőtted.. .
:)):)):))

Ők is szeretnek mutogatni! Ha egy ember elhalad mellette, feltétlenül meg kell tennie valamilyen biciklilépést! És máris a sarkamba süllyed a szívem - úgy tűnik, ez a fémhulladék most rád fog esni, majd felülről is gurul! és a harisnyanadrágjuk miatt mindig nagyon ijesztő!

07.04.2010, 14:04

Nekem úgy tűnik, hogy az út szélén haladva csak balra kell menni. Hogy legyen ideje elugrani egy nem megfelelő sofőr elől.

Ismerem a "mozgás jobbra" szabályt, de szerintem nevetséges és elavult. Kiderült, hogy Nyevszkij mentén az Admiralitás felé szigorúan a páros oldalon kell haladnom, a Moszk állomás felé pedig - a páratlanon? Elképzelem, hogy a zombi biorobotok tömege szigorúan a szabályok szerint mozog: 065:

Úgy tűnik, hogy a beszélgetés egy gyalogútról szól, és nem az utca egészéről (az úttesttel és egy gyalogos résszel), igaz? :)

07.04.2010, 14:09

És mi lesz akkor, ha mindenki úgy jár, ahogy akar, és ahol akar?
Ijesztően hangzik...: 005: a választás szabadsága, az egyén szabadsága: 015:

Fedor bácsi

07.04.2010, 14:13

Ijesztően hangzik...: 005: a választás szabadsága, az egyén szabadsága: 015:
Egyáltalán nem. „Egy ember szabadsága ott ér véget, ahol a másiké kezdődik” (c);)

Másokra gondolsz (halkan sétálj jobbra, és ne nyomulj), mások rád gondolnak (halkan sétálj jobbra és ne nyomulj), és mindenki jól van. Ideális esetben:))

Frau Lindemann

07.04.2010, 14:16



Watakushi

07.04.2010, 14:22

Úgy tűnik, hogy a beszélgetés egy gyalogútról szól, és nem az utca egészéről (az úttesttel és egy gyalogos résszel), igaz? :)
Valóban, ha mindenki alakzatban menne végig az utcán különböző oldalakon, az vicces lenne :))

Igen, ezt a hülyeséget már megértettem

Imádom a jégkorongot

07.04.2010, 14:24

A bal vállunkkal válunk el – időtlen idők óta így volt. :))
Feldühítenek azok, akik a rossz oldalon rohannak.

07.04.2010, 14:27

csak valahogy habbal győztek meg, hogy az utcán szigorúan a páros vagy páratlan oldalon kell haladni, iránytól függően, és aki másképp jár, az a kolhoz))
Igen, komolyan gondolod? :112::))

07.04.2010, 14:27

Gyerekkorom óta nekem valahogy elodázódott, hogy mindig jobb oldalon megyünk, balra előzünk. Csak az út szélein - a forgalom felé.
A szentpétervári gyalogátkelőhelyek egyébként akkoriban megleptek. Rjazanban az átkelőnél kelnek át az úton, szintén két patakban - jobbra és szembejövőben - balra. Szentpéterváron pedig a tömeg. Hát, ez kényelmetlen! Még konkrétan megkérdeztem a férjemet, hogy mindig így jártak-e Szentpéterváron - azt mondja, mindig, az átmenet mentén az egész tömeggel...
Megmutattam neki a nyilakat a „zebrán” – nagyon meglepődött.

Felfelé télen hófúvás közben a szülőfalum is eszembe jutott: ott nem ritkák a hóbuckák, keskeny ösvények, ha két ember találkozik egy ilyen ösvényen, elválik, ugyanúgy belelépve a hófúvásba. Mindkettő egyszerre megadja a módját :) Hát legalábbis így volt, amikor ott laktam. most már biztos más a helyzet..
És én szentpétervári vagyok, követem a nyilakat!

07.04.2010, 14:43

igen, már rájöttem erre a hülyeségre
ugyanazon a járdán belül - természetesen a jobb oldalon
csak valahogy habbal győztek meg, hogy az utcán szigorúan a páros vagy páratlan oldalon kell haladni, iránytól függően, és aki másképp jár, az a kolhoz))

07.04.2010, 14:43

Másokra gondolsz (halkan sétálj jobbra, és ne nyomulj), mások rád gondolnak (halkan sétálj jobbra és ne nyomulj), és mindenki jól van. Ideális esetben:))
Ideális esetben másokra gondolok, csendben megyek, amerre akarok, mások gondolnak rám, csendben mennek amerre akarnak és nem erőlködünk, mindannyian jól érezzük magunkat :)) És akkor valami börtönudvar az ideálodban úgy tűnik

07.04.2010, 14:47

Ideális esetben másokra gondolok, csendben megyek, amerre akarok, mások gondolnak rám, csendben mennek amerre akarnak és nem erőlködünk, mindannyian jól érezzük magunkat :)) És akkor valami börtönudvar az ideálodban úgy tűnik

Minek börtönudvar?! Nézd, az emberek túlnyomó többsége így jár. és rájuk nézve nem ébreszt bennem letartóztatási gondolatokat!

07.04.2010, 14:50

igen, már rájöttem erre a hülyeségre
ugyanazon a járdán belül - természetesen a jobb oldalon
csak valahogy habbal győztek meg, hogy az utcán szigorúan a páros vagy páratlan oldalon kell haladni, iránytól függően, és aki másképp jár, az a kolhoz))

A hozzászólásaidból ítélve messze nem vagy hülye: virág:: virág:: virág:

07.04.2010, 14:50

És én szentpétervári vagyok, követem a nyilakat!
és még soha nem láttam szentpétervári lövöldözőt zebrán: 009:

07.04.2010, 15:00

és még soha nem láttam szentpétervári lövöldözőt zebrán: 009:
És néha, amikor az Ikeába megyek, és látom a nyilakat, megfeszülök, a testem és az agyam fellázad az ilyen szégyen ellen, és a szobák közötti átjárókon keresztül próbálom követni a lerövidített utat, nem pedig a nyilak mentén: 065:
Ez a lövészek iránti ellenszenv azonban valami pszichiátriai dolog: 065:

Zebrákon - az út legelején. mindkét oldalon.

Rostishina anyuka

07.04.2010, 15:12

Csak a jobb oldalon vezetek

07.04.2010, 15:13

jobbra megyek. Dühödik, amikor a rúd találkozik.

07.04.2010, 15:31

Intuitív módon - a jobb oldalon, mert az autó is a jobb oldalon van. Babakocsival én is próbáltam inkább jobbra vinni...de ha hirtelen baloldalt egy gyerek sétál a járdaszegélyen, hát balra...nem dühít senki :))

07.04.2010, 15:37

intuitívan is jobbról...mindig próbálok balról előzni, ez már szokásommá vált.. a férjemet is szidom, ha az út szélén előz..)))) de babakocsival Oda megyek, ahol simább az aszfalt... jaj, oda néha még egy pru sincs a tömegen át.. de azok a kátyúk, amiket a gyalogos nem vesz észre, a babakocsiban kis kerekeken ülő gyerek jól érzi magát...

07.04.2010, 15:59

a jobb oldalon állok :)

07.04.2010, 16:00

Amikor egyedül sétálok - akkor a járda jobb oldalán, ha kutyával sétálok - a bal oldalon, és most elmagyarázom, miért. A kutya mindig a gazditól balra sétál (ezek a szabályok), ha a kutyával a jobb oldalon sétálok, akkor a kutyám (42 kg súlyú pitbull) köztem és a többi gyalogos között lesz, ami nagyon idegesítő az utóbbinál, a pofa ellenére. És a járda bal oldalán sétálva a kutyám az út szélén sétál, én pedig emberek és közte vagyok, és mindenki jól van. Tehát, ha azt látja, hogy egy személy pimaszul feléd rohan kutyájával - ez a saját nyugalmát szolgálja, és nem azért, mert a kutya nagy, és úgy sétálok, ahogy akarok.

07.04.2010, 16:52

a jobb oldalon sétálok. Bosszantó, amikor a bal oldalon mennek feléd. Azt akarja mondani: "Jobb oldali forgalom van!"

07.04.2010, 17:31

persze a jobb oldalon :fifa:

07.04.2010, 17:31

Igen, igyekszem a jobb oldalon járni, és a gyerekeimet is erre tanítani, és így teljes a káosz hazánkban és a polgárok fejében, és mindez azért, mert mindenki úgy gondolja és csinálja, ahogy akar, ezért nem emberként élünk: (

07.04.2010, 18:45

A jobb oldalon erre tanítom a gyerekeket az iskolában a biztonság és a rend kedvéért!Egy ilyen szabály, olvastam, a középkorban jelent meg, mert különben a fegyveres emberek nehezen mennének el egymás mellett a szűk utcákon (lándzsák, kardok, pajzsok!) És így mindenki a jobb, bizonyos oldalon halad – és rend!
Rettenetesen idegesítő emberek "rosszul" járkálnak a várakozásoknak megfelelően.Főleg valamiért nagyon sok van belőlük az IKEA-ban... Na ott minden sorban van, nyilak, átgondolt, de nem, mindegy, az "átmérők" onnan jönnek valahol... Azonnal eszembe jut egy illetlen vers: "A ló átmegy a barázdán - nem érdekli, és nem érdekel!"

07.04.2010, 18:57

07.04.2010, 19:02

Zebrákon - az út legelején. mindkét oldalon.
de soha nem láttam lövöldözőt Okey-ban :(
Nem az Okayában, hanem az Ikeában :))
jobbra megyek. Dühödik, amikor a rúd találkozik.

a jobb oldalon sétálok. Bosszantó, amikor a bal oldalon mennek feléd. Azt akarja mondani: "Jobb oldali forgalom van!"

Igen, igyekszem a jobb oldalon járni, és a gyerekeimet is erre tanítani, és így teljes a káosz hazánkban és a polgárok fejében, és mindez azért, mert mindenki úgy gondolja és csinálja, ahogy akar, ezért nem emberként élünk: (


07.04.2010, 19:06

És a gyalogosok számára is bevezetnék a gyorsforgalmi sávokat. Úgy, hogy az emberek a zöld mellett sétálnak, a sárgán, és gyorsan a piroson. És nagyon idegesítő az egész úton sétáló emberek. Az amerikaiak (hasonlóan) bevezették ezt valahol!
Itt nincs út, de egy egész futballpályára szükség lesz.

07.04.2010, 19:07

07.04.2010, 19:12

Nem az Okayában, hanem az Ikeában :))

Azta! Nos, most már tisztában vagyok vele, hogy amikor lassan sétálok a parkban egy gyerekkel, mindenkit feldühítek, mindenkit idegesítek, és végül valami nem ember vagyok. Annyi negatív érzelem egy ilyen ártalmatlannak tűnő apróság miatt....de én nem vagyok ember
Talán könnyebb bánni az élettel és a körülötted lévő emberekkel, és kevesebb lesz a nem ember ;)
Csak ne sértődj meg :virág: de nekem fura ennyi negativitást olvasni ebben a topikban olyanokról, akik nem tartják be a szabályokat. Valahol még vicces is.

Ez azért van így, mert mindenki másképp képzeli el a helyzetet, te egy laza parki sétáról beszélsz, és nem zavarsz senkit azzal, hogy előre látod a "frontális ütközést" :) a feldühödöttek pedig arról beszélnek, hogyan rohan az ember felé. nem fognak elsőbbséget adni és az út rossz oldalán mennek, és nagy valószínűséggel a belvárosban és a tócsák közepén, de munkaidőben, amikor mindenki sietős és elfoglalt... teljesen más képek: 004 :

07.04.2010, 19:14

Megpróbálok a jobb oldalon járni.

07.04.2010, 19:16

Nálunk pedig bal oldali a forgalom, az autók és a gyalogosok is ugyanúgy közlekednek...

07.04.2010, 19:20

A jobb oldalon sétálok, amikor lemegyek a metróhoz, ahol kaotikus mozgás van a peronokon, elvétem az akadályt a jobb oldalon, felháborodok, ha nem engednek át: 073: ... vezet egy Az autó még mindig nyomot hagy:)

07.04.2010, 19:23

Börtönudvar, az biztos.

07.04.2010, 19:24

egyébként engem nem azok lepnek meg jobban, akik szembe mennek az áramlással, hanem azok, akik például a metróban találkoztak a peronon és ott álltak - az áramlás közepén, csúcsforgalomban, oszd meg a hírt, vagy akár a mozgólépcső előtt, szóval tényleg ne állj félre...

07.04.2010, 19:32

Mindig automatikusan a jobb oldalon sétálok
És így tanítottak az iskolában, most - reflex! :))

07.04.2010, 19:34

jobbra sétálok
Én is úszom a medencében. Mint mindenki más, különben káosz lesz :))

07.04.2010, 19:44

Nem az Okayában, hanem az Ikeában :))

Azta! Nos, most már tisztában vagyok vele, hogy amikor lassan sétálok a parkban egy gyerekkel, mindenkit feldühítek, mindenkit idegesítek, és végül valami nem ember vagyok. Annyi negatív érzelem egy ilyen ártalmatlannak tűnő apróság miatt....de én nem vagyok ember
Talán könnyebb bánni az élettel és a körülötted lévő emberekkel, és kevesebb lesz a nem ember ;)
Csak ne sértődj meg :virág: de nekem fura ennyi negativitást olvasni ebben a topikban olyanokról, akik nem tartják be a szabályokat. Valahol még vicces is.
Tudod, engem meglep, hogy ha vezetsz, be kell tartani a szabályokat, különben büntetés jár, mert eszedbe sem jutott (ha vezetsz), hogy az autóáradat felé hajts, de miért mehetsz, nem vagyunk egy falka?